Klövkampens Stalo

Igår gick Nils och Stalo ytterligare ett jaktprov. Jag kan inte alla detaljer själv eftersom det var ju inte jag som gick.  I början såg det mörkt ut då Stalo förföljde en skenälg väldigt långt. Men han kom tillbaka tillsist och på ett nytt släpp fick han tag i två vuxna älgar. Det stod 90 min i upptaget och sen flöt det på bra. Det blev ett preliminärt första pris. Extra glada är jag och Nils åt att Stalo gick att kalla in från ståndskallet när Nils visslade. Vi vet ju att Stalo är lydig när han själv vill, vill säga.

 

 

5 thoughts on “Klövkampens Stalo

  1. Blev det nåt fel? Jag la in en kommentar, men den kom tydligen inte med. Skrev att jag var förvånad att Ni hade gått prov….Hade ju hoppats på att Ni skulle gå med Finsk Spetsen som Ni ville para med min hane 😉 Fin bild på Stalo! STORT grattis, Stalo och hundgåarn’ Trevlig helg på Er och ha en fin 1:a advent!

Kommentarer

