Frostbiten

Temperaturen började sjunka igår. När vi var ute promenerade kände jag när vi kom ner på låglandet att kylan riktigt bet i kinderna. Det är första gången denna vinter. På eftermiddagen hade vi barnvakt. Jag och Nils passade då på att köra in ved. Det känns  bra att det finns gott om ved att elda och till och med en sådan enkel grej blir roligt när man gör det tillsammans.

Idag var det riktigt kallt, -20 i morse. Därför får det bli en innedag med brödbak och vedeldning. Ikväll blir det träning, som alltid på måndagar. Vardagen tar alltid fart på måndagar. Men jag som är mammaledig fortfarande har ju goda dagar varje dag.


Klara myste dock i sparklådan trots kylan. Jag minns själv hur mysigt det var att ligga nerbäddad i en sån,  det blir liksom ett så fint vaggande när man får åka spark. Sparklådan har jag fått låna av farmor. Det är samma som min pappa och hans bröder fick åka in när de var små. Även jag och mina systrar har suttit i den.

One thought on “Frostbiten

Kommentarer

