Min nya bössa

Bild från redcross.se

Jag har invigt min nya bössa. Nämligen en insamlingsbössa för Röda korset. I år har de en julkampanj som heter Aldrig ensam. Pengarna som samlas in går till sociala verksamheter här i Sverige, bland annat till patienter och närstående på sjukhus över hela landet, ensamma äldre, samtal i telefonjouren och läxhjälp till barn som inte kan få hjälp hemma. 

Ijfol gav min äldsta syster bort en get till farmor, det tyckte farmor var den allra bästa julklappen. För den geten hamnade hos någon som behövde den. Jag tror det var via Actionaid.  Det finns väldigt många sådana fina julklappar man kan ge bort, mycket bättre än att köpa en grej som aldrig kommer till användning. Varför köpa bara för köpandets skull? För min egen del är inte julklapparna det viktigaste med julen. Det viktigaste är att man får vara tillsammans med sin familj och ha det trevligt tillsammans. Desstom är jag tokig i sällskapspel och pussel, så jag hoppas det blir mycket sånt!

Kommentarer

