Skidtur i månsken

I slutet av förra veckan var det ett otroligt starkt månsken ute på kvällarna. Jag passade faktiskt på att åka lite skidor med hundarna då när Klara somnat. Nu är älgvandringen i full gång sedan ett par veckor. Lövliden är ett område där det passerar mycket vandringsälg. Så gott som varje natt har det gått förbi älgar inte långt från huset. Idag fick vi se en mindre oxe som lagt sig ner på en åker bara ett par hundra meter från hundgårdarna. Oxen hade faktiskt hornen kvar.
    När jag skidade i månskenet fick jag se inte mindre än fyra stycken älgar. Jag fick bra draghjälp av hundarna när de fick upp vittringen, vill jag lova. Det var mäktigt att se de mörka gestalterna komma pulsande i snön över myren. Det är få gånger det är så magiskt att vara ute i skogen som i en vinterkväll med skarpt månsken och klar stjärnhimmel. När åkte så bestämde jag mig för att jag måste ta med Klara när hon blir lite äldre på en sådan skidtur.

4 thoughts on “Skidtur i månsken

  1. Håller med dig att det är helt underbart att åka skidor i månsken jag brukar göra det med våra hundar också. Passa på att njut, för det gör jag

  2. Det är härligt att åka skidor i månsken. Han vara med om det i lördags när jag var ut o jagade var ute så pass tidigt på morgonen så jag han se månskenet, det blir mycket vackert i skogen när månljuset reflekteras mot snön.

Kommentarer

