Hölstersäck från Fauna

Jag har tidigare skrivit om min hölstersäck från Fauna som jag varit nöjd med. Men nu är jag inte så nöjd längre. Efter knappt två jaktsäsonger ser den ut så här. Visst kan jag sy dit nytt och slitstarkare tyg men jag tycker ändå att det är illa att den inte höll bättre. Om det regnar suger dessutom skumgummit åt sig vätska och man blir dyblöt på ryggen. 

 I höstas använde jag min gamla haglöfssäck. Den är egentligen alldeles för stor, prasslig och otymplig när man är hundförare men min nya kamera tar en hel del plats så därför fick den duga.

11 thoughts on “Hölstersäck från Fauna

  1. Ryggsäckstips! Jag har haft en säck från Eberlestock nu i ca ett års tid, och jag är supernöjd. Säcken är rätt liten, men man får med det nödvändigaste.
    Det stora plusset är gevärhölstret, som dessutom går att bort när man inte behöver det. Säcken har också inbyggt ”fågelnät”.
    Det kan va lite knixigt att få tag i den, men min köptes på sportaffären i Dorotea… och dit har du ju inte så långt.
    Länk till väskan: http://eberlestock.com/H1%20Mini-Me.htm

  2. Kan varmt rekommendera alla väskor från Maxpedition, de är inte billiga men man får nästan gåshud när man inser vilken hög kvalité som det är på grejerna

  3. Ja jag slänger väl in ett tips jag med då…
    Kan rekommendera Badlands ryggsäckar. Har haft en Diablo i 2år och har efter flitigt användande absolut inget att anmärka på. Det ingår dessutom livstids garanti 🙂

  4. Hej

    Kan varmt rekomendera säcken ”Vaude Ripa”. Säcken är välvd i ryggen så att det blir en luftspalt mellan ryggen och säcken. Tunna axelremmar som gör att bössremmen inte skaver. Enda nackdelen är att det kunde vart fler småfickor.

  5. Jag har ägt en ”Vaude Ripa” i tio år. Den är VÄL använd, men den rekommenderar jag inte som hundgåarsäck, men mera som en kort turs säck. Kvalitén är helt super och det enda stället det finns hål, är i nätsäcken för fågel, annars är den hel! Att går med en Vaude, gör att du måste bära bössan på axeln och det kommer att resulterar i att man får ont i axeln, vilket jag nu har märkt dom sista åren. Jag fick prova/låna en Eberlestock av en jaktkamrat och kände att det var den rätta säcken för mig som går mycket med hund. Jag önskade mig en i julklapp och tomten anlände med en sådan =) Hur den ser ut kan du se här: http://www.nogg.se/blogg.asp?idBlogg=1172843&intShowMenu=&idHomepage=37461

    Ha en fin kväll!

  6. Hej! Även jag använder Faunas säckar sedan 6-7 år. Jag har också fått förslitningsproblem på min vid fästena på bärremmarna. Jag tog kontakt med dem och de repade detta utan kostnad så mitt råd till dig är att göra detsamma så du kan behålla säcken för den är ju jäkligt bra eller hur? 😉

  7. Hej på er
    Ni verkar provat en del säckar med hölster.
    Sitter o kollar efter hölsterryggsäck som nu ska införskaffas efter många års tvekande.
    Jag var inne på en Fauna då jag hittade denna sida och börjar tveka, frågorna som dyker upp är.
    Vilken modell är bäst, en som kilar bössan typ Fauna Räven eller en där pipan tar stöd i botten typ Swedteam Backbone och vilka håller bäst?

Kommentarer

