Lingonhygget

Ursäkta att jag varit så dålig på att uppdatera. Jag har ganska mycket att göra och min dator krånglar. Därför har bloggen blivit lite efter. Dessutom håller jag på att läsa en romansvit om andra världskriget. Så fort jag har tid över sitter jag med näsan i en böckerna.
    Idag har jag bland annat kokat lingonsylt och imorgon har jag tänkt att göra lingondricka. Jag plockade en hel del i höstas eftersom det fanns så gott om dem. Det mesta av bären kokade jag sylt av redan då, men en del frös jag in och sparade. Det är dessutom extra gott med nykokad sylt till köttet eller palten och det luktar så gott i köket!

Ni förstår väl att en bärplockerska kommit till himmelriket när det ser ut så här på lingonhygget!

3 thoughts on “Lingonhygget

  1. Hej,
    Där började plockefingrarna vakna..Vi får längta,den tiden kommer.
    Förstår du har att pyssla med.Sköt om dig!

Kommentarer

