Krassliga

Nu har jag varit sjuk i en veckas tid…och än verkar det inte ge med sig. Känner mig både trött och tom i huvudet och hostan är hemsk. I förra veckan var Klara riktigt dålig med hög feber och magsjuka men nu mår hon bättre. Nils är också dålig, det är femte dagen han har feber. Skulle tro att vi fått någon influensa. Men det är inte lönt att klaga, det finns de som har det mycket värre.

I söndags var jag på utställningen i Gideå med Stalo. Det var inte så klokt att åka när man är sjuk men när Nils var sängliggande så bestämde jag mig för att göra ett försök. Stalo fick bedömningen excellent och vi åkte ur som 7:e eller 6:e hund i klassen. Inget Ck blev det. Men med tanke på konkurrensen är jag ändå nöjd. Det var över 30 anmälda hanhundar i jaktklassen och många var väldigt fina. Det var också väldigt roligt att se att det var så många tikar i jaktklass. Det är stor skillnad i jämförelse med ett par år sedan och också många av tikarna var jättefina. Jag hade med mig kameran men jag orkade inte plocka fram den, jag kände mig helt slut på grund av att febern tyvärr.

Idag har jag sparkat en sväng med Klara och vovvarna och bakat semlor. Men jag känner mig inte frisk i kroppen än.

Stalo på jakt

3 thoughts on “Krassliga

Kommentarer

