Sjukahuset

Ända sedan jag skrev förra inlägget har vi varit sjuka i omgångar. Influensa, magsjuka, muskelinflammation och förkylningar har varvats om vartannat. I flera veckor har jag känt mig helt tom på energi. Jag brukar vanligtvis ha lust att hitta på lite av varje men senaste tiden har det mesta gått åt till att fokusera på det nödvändigaste och försöka bli frisk. Men för mig tär det verkligen på att inte kunna träna eller vara ute. Även om orken eller kraften inte finns där så mår jag illa av att vara stilla och inomhus hela tiden. Dessutom var Klara inte direkt helt tillfreds med livet när hon var krasslig. Ett tag när jag var som sjukast och knappt kände att benen bar visste jag inte hur jag skulle göra för att få dagarna att fungera. Det är ju tur att man vet att det går över, då är det lättare att härda ut. Faktum är att vi varit så sjuka att farbror Svenne döpte oss till ”sjukahuset”. Men nu tänker jag banne mig inte vara sjuk en enda dag till.

Dator krånglar fortfarande men nu ska jag försöka se om jag kan lösa det. Men ärligt talat så tycker jag att det är rätt skönt att vara utan den också. Jag tackar för alla kommentarer och mail som undrat vad som hänt med bloggen och som vill att den ska finnas kvar. Jag ska försöka bättra mig.

Äntligen är vårvintern och ljuset här!

19 thoughts on “Sjukahuset

  1. Kul att du är tillbaka, jag har saknat dina inlägg vilka alltid är trevliga att läsa. Jo , vi har haft förskylningar som inte vill släppa. Hoppas ni får vara friska nu när våren är i antågande.

  2. Hej! Åh så roligt att höra av dig igen! Det är då inget kul med sjukdomar,hoppas ni får vara friska nu.Håller verkligen med,man mår inte så bra av att inte komma ut och röra på sig.Helt förödande,kan man säja..Jag har alltid svårt att förstå de människor som,fast de är friska och rörliga sitter inne hela dagarna och inte orkar någonting.
    Instämmer,vad gäller datorn.Man måste nästan ha en i dagens läge,men ändå är det som en befrielse då man struntar i den.
    Ha det nu så bra! Kram Marianne

  3. Har verkligen saknat dina inlägg, hoppas att ni alla är på bättringsvägen och att ni kan njuta av den härliga tid som kommer. Alla tider på året är underbara men när våren nalkas och man ser att allt tinar fram och börjar växa är en fantastisk tid. Bara det att dagarna blir ljusare, passa på att njuta, det gör jag….

  4. Fy sjutton, det går i stim sånt där. Vi hade en period i höstas men har klarat oss bra nu under vintern/våren. En kollega däremot har haft totalt 7 friska dagar i familjen de senaste 3 månaderna. Honom lider jag också med.

  5. Inte trevligt att vara sjuk, det går ju en massa jobbiga saker nu. roligt att du har skrivit igen varit tomt när du inte har skrivit på din sida, är själv halvdålig på att uppdatera min sida.Har själv legat till o från. Men jag hoppas man är pigg på lördag då man ska till Vilhelmina för att vara med på Jägareförbundet Västerbottens årsmöte. Ska vara där som rep för Skelleftebygdens jaktvårdskrets där jag hastigt o lustigt blev ordförande.

    Var små rädd att du lagt ner bloggen, men nu fick man ju förklaringen.

  6. Välkommen tillbaks. Ja, vi hade samma sjukahuset i julas och klarat oss hyfsat bra tills nu. Idag ligger Aron med feber och jag har varit krasslig i två dagar. Hoppas det går över fort. Vänta bara till Klara börjar dagis, då blir det många sjuka dagar. Ha en bra dag!

  7. Å vad skönt att du är tillbaka igen. Blev riktigt orolig ett tag att det hänt något tråkigt. Nu när jag varit valpledig har jag ju haft tid att läsa lite bloggar när ”nobsmonstret” sover. Hoppas ni har kryat på er nu ordentligt!

Kommentarer

