Datalös

Min dator har lagt av helt och hållet nu. Helt plötsligt gick den inte att starta alls. Men den har varit på upphällningen ett tag så det var väntat.Tack och lov att jag införskaffade en extern hårddisk för en tid sedan och alla bilder och textdokument har jag kvar på den. De hade jag inte velat förlora! Men det lär bli lite bloggande innan jag har antingen införskaffat en ny eller fått den gamla lagad (om det nu går).

I förra veckan bodde jag och Klara hos mina föräldrar medan Nils lade in den nya golvmattan i kök och hall. Det känns skönt nu när det är klart. Dels blev det mycket finare, men framför allt är det härligt att inte behöva se Klara med händerna i spackel, i färd med att riva ut en bytta målarfärg eller mumsandes på allsköns spån, tapetrester och slipdam. Det är tur att Nils är snickare och mattläggare och duktig på att arbeta. För olika renoveringsprojekt finns det gott om i huset där vi bor!

 När jag var ute och promenerade i snålblåsten fick jag se en ynka liten tussilago som jag tog med till farmor. Nu längtar man riktigt tills snön tinar bort!

4 thoughts on “Datalös

Kommentarer

