Sköna maj

På lördagsorgonen när jag gick min promenad efter jag kommit hem från jobbet kunde jag inte låta bli att undra var våren tagit vägen. Allt var vitt och väldigt tyst. Inte ens alla nyanläda björk- och koltrastar gav ett endaste ljud ifrån sig. Ifjol den här tiden var gården krattad och det blommade krokusar i rabatten. Nu är rabatten inte knappt framtinad. Nej, nu tycker jag det är dags för strålade sol och dagar då jag kan hänga tvätten ute. Men den som väntar på något gott…som det så fint heter.

 

4 thoughts on “Sköna maj

  1. Det har varit samma trista vädret hos oss. På morgonkvisten hällregnade det =( men på em var det strålande sol, så då var Thai och jag på en sju kilometers promenad ♥

Kommentarer

