Midsommartid

Nog är den sen alltid, sommaren. Hörde på radion att det är den kallaste juni på 20 år här i Västerbotten (just nu ikväll visar termometern på 6 grader). Jag tror aldrig jag längtat så mycket efter blommor och värme som i år. Redan i januari drömde jag om att få ligga raklång på en gräsmatta och titta upp på en blå himmel och vita tussmoln. Nu har jag fått göra det, både en och två gånger. Och varje dag plockar jag och Klara in blommor och sätter i vas så det ska lukta gott i huset.
Midsommar bjöd på fantastiskt väder och vi tillbringade dagen nere vid Volgsjön. Massor med god mat och trevligt sällskap. Själva natten tillbringade jag på arbetet men äntligen, äntligen är sommaren här!

Mängder med förgätmigej plockar jag in. En av mina favoritblommor.

Klara i sin farmors famn på Midsommaraftonen.

En del av buffén som dukades upp.

3 thoughts on “Midsommartid

  1. Det var länge sedan, alltid kul att du finns här i bloggvärlden. Hoppas allt är väl med hundar och familj. Det går fort fram till säsongen och skall bli kul att följa dina äventyr i skog o mark

Kommentarer

