Ursäkta

min dåliga uppdatering. Men det händer så mycket att datorn har lägsta prioritet. Några dagar innan midsommarhelgen blev farmor sjuk och inlagd på lasarettet i Lycksele. Hon är nu hemma sedan en tid tillbaka och mår bara bra. Tack och lov fick hon inga bestående men efteråt men orolig har vi alla i familjen varit så klart.
Jag och Nils har haft semester i tre veckor och vi har hunnit med både en del nöjen och arbete. Det är framförallt altanen kräver sitt. Jag ska erkänna att det är mest Nils som jobbar med den medan jag håller uppsikt över Klara och sköter markservicen. Men det kan vara nog så mycket göra ibland!

Nu har jag börjat arbeta igen och jobbar min 75-timmars arbetsvecka. Anledningen till varför det blivit så mycket är att jag tagit på mig lite extra men också att jag ska byta arbetsgivare. Jag har fått en nattjänst som sjuksköterska på kommunen. Än så länge har jag tjänstledigt från mitt gamla jobb, så jag har inte bestämt mig till 100%. Jag kommer att sakna mina arbetskamrater och även arbetet i sig väldigt mycket. Men med tanke på den usla lönen landstinget betalar bestämde jag mig för att testa. Ni har säkert läst om sjuksköterske-upproret där sjuksköterskestudenter kräver 24 000 i ingångslön. Jag har arbetet i flera år som sjuksköterska och ligger förnärvarande långt under den summan men genom att byta arbetsgivare blir det lite bättre. Dessutom är det alltid nyttigt att prova något nytt och jag ser framemot att lära känna nya människor och lära mig i mitt nya jobb.

Klara en tidig morgon på maskrosängen

3 thoughts on “Ursäkta

  1. Kul att se (läsa) att Du är tillbaka! Det där med att Du skött markservicen ska aldrig underskattas, vet själv av egen erfarenhet att det betyder så väldigt mycket när man snickrar när man kan ösa på med sitt och vet att barnen inte sitter mellan och att det är bara äta när det är dags.
    En fortsatt trevlig sommar till Dig och din familj! Om man kan kalla årets sommar, sommar?

  2. Saknar att läsa dina inlägg hoppas du hinner med lite mer skrivande när jobbveckan är över. Tycker att det är skamligt att sköterskor har så låg lön! Kämpa på!

Kommentarer

