Familjelycka

Ja, nu är det faktiskt så att vi ska bli fler i familjen. Det är ett litet pyre som lever loppan i min mage. Jag är i v. 33 nu och graviditeten börjar bli alltmer kännbar. Lagom till älgjaktsuppehållet är det tänkt att barnet ska komma. Bra planering eller hur? Det lär bli lite jakt för mig denna höst men Nils får jaga för två, hundarna måste få komma ut i skogen. Nog ska jag hinna med några dagar med bössan på axeln innan hösten är över, det löser sig säkert och det kommer ju även fler höstar.

När jag upptäckte att jag var med barn igen var det med blandade känslor. Jag hade gjort upp så mycket planer för det här året och kommit igång med träningen på allvar. Det var inte riktigt påtänkt med ett barn till så snart. Första tiden med illamående och den hemska tröttheten var rätt jobbig. Speciellt eftersom jag samtidigt började arbeta igen och det är var fullt upp med lillan på dagarna. Jag är så glad att Nils blev så lycklig när jag berättade nyheten för honom och att han finns där för mig hela tiden. Tankarna vandrade fram och tillbaka i början och jag kände mig så dum och egoistisk emellanåt. Att jag dessutom sökt ett nytt jobb gjorde inte hela saken bättre, jag kände att jag knappt skulle hinna börja min nya anställning innan jag var tvungen att gå på föräldraledighet. Men jag berättade samtidigt som jag fick erbjudande om tjänsten och chefen tog det hur bra som helst och gratulerade mig.

Hur det än var i början är det fantastiskt att få bli välsignad med ett barn till. För ett barn är en verkligen en gåva och inget man kan ta för givet. Visst kan det vara kämpigt med små barn men inget som uppväger den lycka och kärlek man känner. Varje gång jag ser Klara värker det i hjärtat. Tanken att på nytt hålla en liten nyfödd skrutt i armarna känns lika overklig och samtidigt lyckosam som första gången och jag ser fram emot att se vem det är som döljer sig där inne.

16 thoughts on “Familjelycka

  1. Stort grattis! Fin bild på dig…lika bra att…..får man skriva så….pang på rödbetan…så är det avklarat. Jaktsäsongerna kommer att finnas kvar nästa år med var så säker. Träna hundarna får väl Nils göra i höst då. Ni har ju fina vovvar….Du har viktigare saker för dig just denna hösten så äer det bara 🙂

  2. Jättejättegrattis! 😀 Jag är i nästan exakt samma situation som du, ska också ha under älgjaktsuppehållet men tänkte att jakten löser sig ändå (jag jagar ju nästan bara småvilt), en bärsele gör susen men nu visade det sig att jag har två bäbisar i magen :-S Lite panik har jag men som du säger; det är en gåva 🙂

  3. Jag skulle aldrig kunna få barn sa läkaren till mig då jag fick min diagnos Cystisk Fibrose vid 13-års åldern, men ack så fel dom hade! Då vi blev välsignade med vår Nils Aron trodde jag att herren däruppe spelade ett spratt med oss! Jag var helt säker på att någon skulle stjäla honom ifrån oss igen, men han är kvar ♥

    Njut av ditt andra knytte, älgen i skogen finns kvar tills nästa år!

    Ett stort grattis till Er fina familj, från oss på andra sidan av fjället ♥

Kommentarer

