Hösten är här!

Nu känns det att det är höst! Det är så otroligt härligt. Hösten är verkligen min favorittid på året. Jakten drar igång, fullt med bär och svamp i skogen, naturen i praktskrud, lagom varmt…bara en massa fördelar!

Även om jag är stor om magen och inte direkt rörligast just nu så njuter jag av hösten ändå. Jag jobbade mina sista arbetspass förra veckan och det känns bra att nu kunna koppla av lite. Visst känns det knepigt att det inte blir mycket jakt för mig i höst, lite vemodigt att inte kunna ta sig ut som jag är van. Nils och jag kunde inte hålla oss för skratt vid köksbordet häromdagen, nog är det väl snyggt gjort av oss att se till att det blir tillökning i familjen precis under brinnande jakttid. Men även om jakten betyder mycket för oss båda så är den ju ingenting i jämförelse med ett barn!

5 thoughts on “Hösten är här!

  1. Jepp nu är den här och jag skall njuta av den i fulla drag ♥ Till helgen blir deet svampplockning och sen efter det blir det direkt upp på fjället för en hel veckas älgjakt med vistelse dag och natt i skogen! Njuta av din mage och ditt komman människovalp, som jag skrev förut, skogen finns kvar 😉 Kram

  2. Hösten är vacker och underbar. Vi har börjat få lite känning här nere också. inte via färgerna men väl via dofterna som börjat göra sig gällande i skogen. Samt vätan i skog och mark om morgonen.

Kommentarer

