Skitjakt

Denna heliga måndag. Nu har älgjakten dragit i gång och jag har mest sjå här hemma från att hålla mig från att ringa och ställa nyfikna frågor till de som är i skogen. Jag vill ju veta hur det går! Det verkar i alla fall som det finns älg i skogen och Stalo har skällt ståndskall nästan hela dagen men naturligtvis på fel mark. Jag och Klara samt min syster Lillemor och systerdotter Elvira fick i alla fall besöka jaktlaget i slaktboden idag. Sen åt familjen pannkaka hemma hos farmor. Tror vi stekte pannkaka för ett helt kompani!

Nils har hoppat in i mitt jaktlag och jagar där som hundförare istället för mig denna vecka. Allt för att hundarna ska få så mycket jakt som möjligt. Tyvärr är Vilda i löpen men förhoppningsvis törs vi släppa henne i skogen till helgen. Ändå bra att hon snart gjort bort löpet nu för oktoberjakten är viktig. Visar Vilda bara samma takter som hon gjorde i slutet av förra hösten kommer jag att anmäla henne på jaktprov.

Passar på att önska er alla som är ute i skog och mark en härlig jakthöst och riktig ”skitjakt”!

 

3 thoughts on “Skitjakt

  1. Underbart med jakt=) Min hund ska uppåt norrland på fredag! K’änns att detta år är hans år!! Har bara skjutit Grävling för honom än, så vi hoppas på älg nu=)

Kommentarer

