Väntans tider


Ja, nu är jag gravid i vecka 40 och det kan vara dags närsomhelst. Klara kom på beräknat datum men jag stirrar mig inte blind på datum hit och dit, barnet kommer när det kommer. Det ska i alla fall bli skönt att kunna ta på sig skorna utan bekymmer igen! Skohornet är verkligen en av mina bästa vänner just nu. Annars mår jag väldigt bra och känner mig pigg och kry. Det sägs att en kvinna som väntar barn är i ”blomning” men jag kan ärligt säga att jag känner mig inte direkt som en blomma utan mer som en frukt som mognar. Ett jätteäpple kanske. Nils var vänlig nog att säga att jag såg ut som en humla när jag hade en tvärrandig tröja på mig.

Jag ser framemot förlossningen med blandade känslor. Den ena är aldrig den andra lik sägs det och det ska bli spännande att se hur det blir denna gång. Likaväl som jag kan känna mig orolig ibland så vet jag att jag måste lita på min kropp och tro på att allt kommer att gå bra både för mig och barnet. Jag vet att det kommer att kännas men framförallt vet jag vad jag får i min famn när det hela är över. Att föda är en sak, men tänk vilken pärs att födas!

3 thoughts on “Väntans tider

Kommentarer

