Första snön

Nu är den här och det verkar aldrig vilja sluta. ”Möö” utbrast Klara och ville genast gå ut och smaka på allt det vita. Själv tycker jag nog att snön kunnat vänta lite till. Jag är rädd att det ska bli ”skå”. Vilda ska gå jaktprov nästa vecka men blir det knäckebrödsföre kanske det måste ställas in. Dels blir det ju omöjligt att smyga för jägaren men framför allt kan ju hundarnas tassar ta skada. Fast nog är det vackert och härligt när det blir så ljust och rent ute! Och jag och Klara har gjort en egen liten snögubbe bakom huset, det var riktigt skoj. Bland det bästa med att vara mamma är att jag får bli barn på nytt!

Jag får ett litet löv av Klara efter vi hämtat posten medan lillasyster sover gott i vagnen.

2 thoughts on “Första snön

  1. Vilket härligt land vi lever i och vilka otroliga variationer i vädret. Snö och kyla uppe hos er och här nere i Småland pratas det om rena rama sommartemperaturer till helgen. Sol och 15-16 plusgrader ska det visst bli på lördag om vädertjänsterna har rätt.

Kommentarer

