Vedhuggarn

Jag har verkligen fått en mjukstart som tvåbarnsmamma. Nils är pappaledig och avlastar mig mycket. Han och Klara hittar på lite av varje och hon är helt slut på kvällarna efter att ha följt med i hans tempo under dagen. Klara kör sexhjuling, slipar motorsågskedjor, går sagostigar och följer med till diverse jägargubbar i trakten. Även Klaras farmor och mormor är till stor hjälp, vilken tur vi har som har dem så nära! Jag får mycket tid till att mysa med min lilla och göra lite nytta här hemma. Nils har huggit nästa års ved och jag och flickorna passade på att komma med fika när det var lunchdags. De båda små sov i vagnen, det var lite trixigt att få syskonvagnen till fikaplatsen men det gick!

Vedhuggarn själv. Kostym och slips i all ära men det här är kläder jag gillar på en karl!

En hälsning från Nils: ”Varje fyrhjulingägares dröm”.

2 thoughts on “Vedhuggarn

  1. Vi har funderat på en 4-hjuling. Men det har varit så mycket stölder av sådana här nere så vi håller kvar vid vår gamla grålle istället…

    • Nils tycker inte att en fyrhjuling kan mäta sig med en sexhjuling i skogen och han och några kompisar brukar skoja om det. Men jag tycker nog att en häst vore mycket trevligare på gårn än dessa maskiner 🙂

Kommentarer

