”Stjälpredan”


Här har hon hittat vällingburken igen…den står numera på ett säkert ställe.

Det är verkligen full fart på Klara. Inte visste jag att det är som att ha en tornado i huset med en liten 1,5 åring. Hon hinner vara precis överallt och hittar verkligen på allt möjligt busigt och tokigt. Ibland så mycket att mamma blir tokig själv. Hon har ritat på de nya (!) tapeterna i hallen, helt plötsligt kan jag höra ivrigt krafsande på golvet och då är det Klara som håller fast kissen i svansen, hon tar fram alla köksredskap och ska laga mat, jag kan hitta henne ovanpå köksbordet eller skötbordet på toaletten, hon drar ut allt ur bokhyllor och skåp, hon stoppar tuttar och leksaker i skorna och dessutom älskar Klara att smita in till lillasyster när hon sover som bäst och skrika ett högt och ljudligt ”Heej!”. Riktigt rolig ser Klara ut när hon tagit på sig alla reflexvästar, halsdukar och sjalar som vi har och klampar runt i mina skor. Häromdagen vattnade hon blommor och det var vatten överallt! Sen tog hon fram sin älskade pall och gjorde en stor laddning välling i vattenkannan. Jag satt och ammade och tyckte det blev oroväckande tyst i köket… Det där tystnaden är verkligen karaktäristisk och följderna ger mig lika mycket skratt som de gör mig gråhårig. Och jag anar att det bara börjat.

2 thoughts on “”Stjälpredan”

  1. Jag fotade sonen när han vänt upp och ner på alla pussel samt spel med små bitar. Tog ett kort av förödelsen. Många år senare njuter jag av det kortet och även övriga ”bus” kort

  2. Åh, jisses. Då har du det du gör om dagarna förstår jag. Hoppas hon håller sig sovande på nätterna åtminstone, vissa barn stiger ju upp och gör en massa bus när resten sover… Det är väl kreativt antar jag men måste vara påfrestande för föräldrarna. Ha det så bra.

Kommentarer

