Skogstid

Det har blivit lite av den varan i år. Visst gör det mig frustrerad ibland men jag var förberedd på det och det går trots allt bättre än vad jag trodde det skulle göra. Allt handlar ju i grund och botten om ens egen inställning. Faktiskt känns det riktigt härligt när Nils kliver upp och ska jaga och det är blötväder eller iskallt att jag får ligga kvar och mysa med de små.

Fast i början av september då Klara sov i bilen och  jag var riktigt rund om magen, var jag bara tvungen att gå några steg på en blötmyr. För att liksom höra det där ”tjaskande” ljudet. Och ibland när jag varit ute med barnvagnen efter någon skogsbilväg och flickorna sovit har jag satt mig ner på någon lämpligt ställe och klappat om Vilda. Känt suget efter att stryka av kopplet och släppa henne för att få höra lite hundskällning. Så lite fuskigt har det känts ändå. Men jag kommer att ta igen det så småning om.

4 thoughts on “Skogstid

  1. Förstår dig helt och fullt. ”Fuskigt”. :). Men tiden med småbarn går så otroligt snabbt så snart är du ute där och ”tjaskar” igen.

  2. Du får skaffa dig någon drivande hund också Anna-Sara, då blir det i alla fall lite mindre fuskigt eftersom det är lite lättare att ha med barnen 😉 Det är ju förmodligen även som Monica skriver att tiden kommer att flyga iväg…

  3. Köp en bärmes och hörselkåpen till flickorna, så löser sig resten. Jag ammade Aron tills han var 10 månader. Jagade för fullt tills födsel och två månader efter (Aron är snart 11). Det går, jag lovar! Är du riktigt sugen och inte vill ha med barna får du väl be Nils ta hand om dom några timmar medans du är ute på trädskällar jakt 😉 Egen tid behöver man! …och du…släpp aldrig en hund vid vägen =) Tack för den fina kommentaren om min mitt nya ”armband” 😉 I övrigt vill jag önska Er en underbar slut på helgen ♥

Kommentarer

