Mysdagar

Ja, egentligen är alla dagar mysdagar men de är lite mindre kaotiska och intensiva mellan varven. Två dagar i veckan är Klara nämligen på förskolan. Jag tyckte det var ett svårt beslut att ta om hon skulle börja där eller ej. Jag är ju föräldraledig så hon behöver egentligen inte vara där. Det skar i hjärtat när hon i början grät när jag lämnande henne och jag kände mig så skyldig. Nu är det inga större problem tack och lov och nämner jag föris skrattar hon och säger ”mer”. Dels tror och hoppas jag att hon har mycket glädje av att vara med andra barn i sin egen ålder och att hon lär och utvecklas av allt skojigt de hittar på där. Sen vill jag gärna ha lite egen tid med Sofie också. Att bara få vara tillsammans med henne och mysa i godan ro är ren lyx. Så förutom att göra undan en del göromål som är svåra att hinna med annars, tar jag mig mycket tid till att gosa med lillan dessa dagar. Riktiga mysardagar har vi.

2 thoughts on “Mysdagar

  1. Eftersom vi hade svårt att få barn, valde jag att vara hemma med Aron tills han var två år, ngt jag inte ångrar idag. Barnen är bara liten en gång och tiden går så oerhört fort, så njut! Vi hann se hans första steg och han var torr då han började på dagis. Dom behöver kompisar, men en trygg platform är det viktigaste, föräldrarna. Många har alldeles för bråttomt. Underbar bild ♥ Ett litet tips finns på min hemsida 😉 Vill passa på att önska Er en fin 1:a advent!

Kommentarer

