Ordgåva

p1010293_157016945

Idag när jag gick igenom posten och slog upp Lokaltidningen fick jag glädjen att se att en av mina mostrar Sabina var med på ett helt uppslag. På varje släktkalas och dop jag varit på har Sabina skrivit egna vackra dikter som lästs upp. Jag känner nog ingen som kan skriva som hon. Nu är Sabina en av finalisterna i tävlingen Berättarkraft och hennes bidrag i Barncancerfondens novelltävling kommer att tryckas i en antologi. Sabina har också nyligen startat Ordgåva. Där kan man bland annat beställa personliga och helt unika texter i vackert format till exempelvis dop-, födelsedags- eller bröllopsgåva. En del av intäkterna går oavkortat till organisationer som arbetar för det viktigaste vi har, nämligen barnen.
 
Istället för att jag ska skriva om mer Ordgåva och allt det svåra och ofattbara som Sabina och hennes familj fått gå igenom de senaste åren låter jag hennes egna ord få tala för sig själva:

Jag är en mycket stolt mor till fyra underbara pojkar och bonusmamma till en av de vackraste änglarna i himlen.

Strax efter att vi fått vår fjärde gosse drabbades vår flicka av lymfomcancer. Under den tid som följde fick jag en klar inblick i vilken betydelse de olika föreningarna har för alla drabbade och deras familjer. Och att de pengar som skänks som gåvor till dessa föreningar verkligen kommer fram och gör nytta. Jag kan inte förklara hur tacksam jag är för all den hjälp och det stöd vi fick i samband med vår dotter, min bonusdotters, sjukdomstid och tiden efter. Både för hennes föräldrar och syskon.
   
Vår dotter förlorade kampen. Men tack vare stöd från människor som du och jag så räddas allt fler barn, och allt färre syskon och föräldrar förlorar det käraste de har.

Jag har fått flera gåvor; en underbar man, fyra fantastiska pojkar och en makalös liten bonustjej. Nu har jag möjlighet att ge något tillbaka. Jag skapar texter och en del av intäkterna går oavkortat till några av de organisationer som kämpar för att ge våra barn en chans till ett bättre liv. Jag har fått det och ni har möjlighet att ge det; en Ordgåva.

Kommentarer

