I potatislandet

En dag i mitten av augusti. Klaras guldfarbror och gudfar Svenne tog med henne till potatislandet och grävde upp potatis. Klara plockade noggrannt upp varje liten ”pära”. Jag smög bakom dem och tog ett kort och kände mig så glad och tacksam. Över att jag har barn och över att de kommer att få växa upp i en trygg och jordnära miljö med många omtänksamma människor runt omkring dem. Det känns väldigt bra att vi har våra familjer så nära. Jag är övertygad om att det är bra för barnen att få känna sig omtyckta och älskade av så många och att de får en nära relation med flera generationer i familjen. Dessutom är det inte helt fel ur barnvaktssynpunkt heller!

Och när jag ser bilden blir jag även väldigt glad över vårt potatisland! Ännu mer längtar jag till potatislandet när jag tänker på att jag fick ett fint pärgräv av pappa när jag fyllde år och det finns ju få saker som slår kokt nypären med smör!

3 thoughts on “I potatislandet

  1. Vilken fin bild. Tänker mig tillbaka till då jag själv var barn och följde med flera generationer i pärlande och sedan avnjöt nypären med (och här kom ännu en lyx) extrasaltat Bregott.

  2. Jag tänker ofta på dessa stackars barn som växer upp i storstäder och bara ser betong. Risken är väl att vi alla hamnar där när de lägger ner post och annat på landsbygden. Hoppas ni får bra potatisskörd till hösten Peter

Kommentarer

