Café Skogsblommorna

Igår for vi på en liten utflykt i kallvädret till byn Skog. Jag får faktiskt skämmas men jag har aldrig varit där förut. Och inte visste jag att de hade en otroligt vacker utsikt över Malgomaj med självaste Björnberget i bakgrunden! I Skog besökte vi Café Skogsblommorna. Det är två damer som bedriver Café och loppis i en gammal Filadelfialokal. Där drack vi te och åt västerbottenskorpor och självklart gjorde jag några fynd på loppisen. Det är helt klart värt ett besök om man har vägarna förbi. De ha öppet varje lördag.

IMG_4159
En vacker virkad duk, en burk, några böcker och så den lilla porslinskatten som var så ful att jag inte kunde motstå den.

IMG_4160Mest nöjd är jag nog med dessa två barnböcker. Bägge två för en femkrona!

IMG_4162
Skidlöpar-Misse drar ifrån minsann!

2 thoughts on “Café Skogsblommorna

  1. Skidlöpar-Misse ser ut att ha väldigt mysiga bilder. Den får jag ta och kolla upp. Gammal bok men det är visst ett av våra bibliotek som eventuellt har den kvar.

Kommentarer

