Härlig dag

Idag har vi en riktig toppendag. Det är så milt och vackert ute, vintern visar sig från sin allra bästa sida. Vi har skottat snö, jag och Klara och när vi var färdiga och hämtade in posten fick vi en överrasskning. Ett paket med rökt vildsvin, rådjur och en egenhändigt gjord korv innehöll det. Tack så mycket Carl-Hilding! Det blev en perfekt lunch tillsammans med brödet vi bakat på morgonen.

IMG_4232

Så här blå var himlen idag.

IMG_4245

Vi hade lite fågelskådning. Klarar tycker att det är väldigt spännande men har svårt att vara still så klart. Det är inte lätt att skilja Talltitan och Entitan åt, men jag tror att detta är en Talltita eftersom de sjunger lite olika. Fast säker är jag ju inte, till och med erfarna ornitologer brukar ha besvär med dessa har jag för mig! Kanske lättast att bara säga Tita, kort och gott.

IMG_4251Sen dök hackspetten upp och då kunde inte Klara hålla sig längre! Hon ropade förtjust och alla fåglar flög sin kos.
IMG_4255Vi gick in och åt en lämplig lunch istället. Vardagslyx med rökt viltkött, hembakt och kokta ägg. Äggen har jag tur att få köpa för en billig peng av en familj som har hönor, jag tycker det är så kul med en höna som värper mintgröna ägg! För övrigt har jag nog ordnat ett lämpligt hönshus nu, som vi ska ställa iordning till sommaren.

4 thoughts on “Härlig dag

  1. Hoppas det smakade bra Ett litet tack för jag får följa ert liv däruppe med fantastiska bilder och trevlig text 🙂 .Lite tur med en sån vacker dag .Allt blir lite lättare då liksom..:-)

Kommentarer

