En dag för kärleken

Nuförtiden finns det ju dagar för i princip allt; Kanelbullens dag, Europa dagen, Mänskligarättigheters dag, Tulpanens dag, Fruktens dag, Internationella dagen mot barnarbete, Tangons dag…för att nämna några exempel. Vissa viktigare än andra och visst är det bra att dessa dagar finns, även om många av dem har tvivelaktiga kommersiella syften. Idag är det i alla fall alla hjärtans dag och jag vet precis vad jag ska ge Nils. Det är inget ting som sådant, vi har bestämt att vi inte ska köpa något utan göra något för varandra istället. Jag minns att ett år körde jag in en hel massa ved till honom i alla hjärtans dag present och jag i min tur fick extraljus till bilen.

Kärlek är något vackert och fantastiskt, varje gång jag ser människor som tycker om varandra blir jag rörd och glad. Det är fint. Störst av allt är kärleken och det är verkligen sant. Den är det bästa vi har. Jag och Nils har snart varit tillsammans i elva år nu och ibland förvånas jag över att jag fortfarande kan längta efter honom även om han just klivit ut genom dörren. Man har tur och kan skatta sig lycklig om man har förmånen att älska och att få känna sig älskad.

P1100826kopPå fjällvandring -10. Här var jag för övrigt ganska nyligt gravid med Klara.

Kommentarer

