Hundrapport

Det har varit lite snålt med rapporter om hundarna men de finns självklart med hela tiden. Vilda har i alla fall röntgat både höftleder och armbågsleder och de var utan anmärkning. Både några i familjen och även valpköpare har försökt överyga mig att para henne nu i år. Men jag var tveksam och tillslut bestämde jag mig för att vi inte skulle göra det. Hon är en duktig jakthund men jag vill att hon ska vara jaktmeriterad först. Stalo har haft fint besök och det blir väldigt spännande att se om det blir valpar eller ej. Vi håller så klart tummarna att det går bra allting och det ser väldigt intressant ut om man tittar på stamtavlan för de eventuella valparna.IMG_0694SJCH Klövkampens Stalo S38490/2008 är parad med Aqua S30485/2006

IMG_0754Vilda bredvid sin första älg, sept-11

IMG_0969Dajna kommer tillbaka efter en sökväng. Dajna och Bitzi har goda dagar och de är inne var och varannan kväll. Dajna hade en riktigt fin höst ifjol trots den dåliga fågeltillgången. Nils använde henne bland annat när han arbetade som jaktguide och även totalt orutinerade fågeljägare fick skjuta fågel för henne på fina jobb.

Kommentarer

