Soppdagen

Jag försöker att göra soppa varje torsdag och det är riktigt mysigt. Soppa är så enkelt, nyttigt och gott. Idag ids jag inte ens baka något bröd eftersom jag bakade igår och dessutom fått en laddning med lappkakor av barnens farmor.

Torsdagar dessutom extra trevliga eftersom Vilhelmina Aktuellt och Land kommer i brevlådan. Tidningen Land är avkopplande att läsa, det finns verkligen lite av varje i den och man kan få mycket tips och inspiration. Dessutom har den en positiv anda som inte finns i så många andra tidningar. Det är skönt att läsa om något glatt ibland! Dessutom har jag och Nils ofta roligt åt kontaktannonserna. Kanske borde man inte skratta åt sånt men vissa är så skojiga. Vi brukar roa oss med att hitta på varandras kontaktannonser men det slutar alltid med att Nils antigen tycker att jag skenar iväg totalt eller blir riktigt tråkseriös. Han är bättre på det där än jag. Det är tur jag är stadgad för jag skulle aldrig få ihop nått bra.
IMG_4298Dagens middag blir ärtsoppa. Busenkelt att koka egen om man bara kommer ihåg att blötlägga ärtorna. Sidfläsket är från sommargrisen. Receptet står på paketet så det är bara att köpa ett om man vill testa. Ett kilo ekologiska gula ärtor kostar runt sjuttonkronor och med tanke på att det blir 4-5liter soppa (brukar bli det när jag kokar) är det nyttig, miljövänlig och billig vardagsmat. Och kokar man en laddning är det enkelt att frysa in.

4 thoughts on “Soppdagen

  1. Land nr 7 hade några godingar till annonser. Kramgoa killen på 58 år som ville ha tjej 25-55 år. ”Det är bra om du har lite större byst och bil” och den under. Jag säger inget mer och ler lite i smyg. Härligt ändå att det finns många sätt att träffas på. Jag tror inte Lands annonser varken är mer eller mindre seriösa än i någon annan tidning. Lite gammaldags att önska efter etnicitet och ålder. Gärna yngre snyggare och intellektuellare än de sökande och ett skapligt juver på det 🙂

  2. Jag brukar också läsa kontaktannonserna i Land, de är riktigt underhållande. Jag och min man har skämtat om att vi ska lägga in våra profiler i någon kontaktsajt på nätet. Vore kul att se om vi blir ”matchade” mot varandra. Men vi har inte vågat :).

Kommentarer

