Luft!

IMG_4583

Efter en rätt besvärlig vecka med förkylning kombinerat med en långdragen magsjuka för hela familjen kände jag mig som en fisk på torra land som gapar efter luft! Därför var det underbart när det var strålande väder hela helgen och vi tillbringade halva dagarna med att vara ute. Sofie sov otroligt gott i skoterpulkan medan Klara fick dra upp sina första abborrar och hon tyckte de var läskiga. Faktiskt så läskiga att hon vägrade att ta i dem. Kanske lika bra då abborrar är rätt taggiga. Jag tog några riktigt fina bilder på Klara och Nils när de drog upp en liten fisk, men när jag kollade igenom bilderna sen visade det sig att jag ställt in kameran heltokigt så bilderna gick inte att använda. Typiskt.
Trevliga dagar hade vi i alla fall med goda vänner, hundar, varm choklad och klämmackor. Och fler sådana dagar väntar, underbara vårvinter!

IMG_4561Det blir kanske inte några långvariga fiskestunder för egen del, men det är mysigt med dessa små som skuttar kring benen på oss vuxna.

IMG_4576Två fina norrbottenspetsar och så gamla Bitzi var med under lördagen. Bitzi var måttligt road över de två busiga vita spetsarna. Tillslut blev även denna lilla buse lugn och bet i godan ro på en pinne.

Kommentarer

