Påskhelgen

Vi hade en fantastiskt fin påsk. Jag fick faktiskt min önskan uppfylld, den om kala, svarta björkkvistar mot en klarblå himmel och vita fjäll i bakgrunden. Vädret var lite blåsigt men annars fantastiskt fint. Och Klara var överlycklig över påskägget som hon hittade i sin säng på påskaftonen. Jag (eller påsktuppen kanske jag ska säga) hade faktiskt varit riktigt ordentlig och köpt ekologiskt godis till henne. Det finns i Änglamarks sortiment och är riktigt gott.

Det sedvanliga påskfiskar-tävlingen i familjen vanns av en viss herr Malmbo. Men när småttingarna så småningom klarar sig bättre själva kommer han att få hårdare konkurrens, det vill jag lova! Mest abborre drogs upp, en välgärning att få upp några av dessa tusenbröder ur sjön, men vi fick också en och annan ädelfisk. Barnen var lyriska över att få åka bob och skoter och äta klämmackor hela dagarna.
IMG_4655IMG_4672Klövkampens Pilka
IMG_4692Röding
IMG_4693Passar på att göra lite reklam för min morfar Roffe Fiskares fiskegrejor. Denna pirk heter Blåfjällprisma och är en av mina favoriter.
IMG_4680Klämmackor åt vi många av.
IMG_4669Öring

Kommentarer

