Uppdatering

När snön smälter bort tinar en hel del arbete fram. Den senaste tiden har Nils spenderat mycket tid i vedhögen och själv har jag mestadels passat barnen och krattat och planterat. Jag har verkligen längtat efter våren, fågelkvitter och knoppande blommor! Det är helt underbart att se Klara springa omkring ute och vara med när hon undersöker och upptäcker. Hon hinner vara överallt så det gäller att ha ögonen på henne. Sandlådan är dock favoritstället vilket jag är tacksam för. Jordgubbslandet har hon undersökt flera gånger och till sin stora besvikelse har hon inte hittat några jordgubbar ännu. Men en tutte som övervintrat i landet hittade hon och jag vet inte hur många stenar vi har vänt på för att hon vill studera maskar och småkryp. Sofie tycker också att det är härligt att få vara ute. Hon sitter i godan ro i vagnen och studerar vad mamma och storasyster har för sig.
   Dajna är lite bättre men fortfarande inte bra. Det varierar lite från dag till dag hur hon mår. Hon äter fortfarande kortison så vi får se hur det går när vi slutar.

Min nya dator gick sönder (jag och datorer hör egentligen inte ihop!!) men nu har jag lyckats reparera den gamla. Den fungerar inte så bra så jag undviker att använda den mer än nödvändigt. Därför har det varit dåligt med skrivandet på bloggen. Bilderna nedan är ungefär två veckor gamla. Nu har vi haft riktigt fint väder ett tag så det är grönt och vackert ute.

IMG_4794Klara älskar sin sandlåda

IMG_4774Ett säkert vårtecken, renar på Nästansjörakan

IMG_4802Sofie eller ”Lillasofisen” som Klarar kallar henne.

One thought on “Uppdatering

Kommentarer

