Sommar och sol

Vi har haft fantastiskt fint väder länge nu. Igår hade vi 33 grader varmt i solen och i morse när jag steg upp var det 18 plus. Ljuvligt! Man blir ju riktigt bortskämd. Med fjolårets kalla och blåsiga sommar i färskt minne är detta rena lyxen. Häggen blommar för fullt och i diket är blått och av färgätmigej, styvmorsviol och maskrosor. Ploppen plockade jag och Klara igår och imorgon ska jag skära av några rabarber och koka kräm. Och det innan skolavslutningen! Jag hörde på radion att vi har varmare än både Frankrike och Spanien just nu och att hjortronen blommar. Det är bara att hoppas att det inte blir något slagregn eller frost för då är det risk att det blir lite hjortron i år. Vi är i alla fall ute på dagarna och njuter av finvädret. Sofie har hunnit bli åtta månader och vi firade med en liten picknick hemma på gräsmattan. När vi satt där ute och åt melon, yoghurt och röktkött som svärfar rökt för ett par dagar sedan tänkte jag att sämre kan man ha det!

IMG_4838

2 thoughts on “Sommar och sol

Kommentarer

