Sofies dop

Nu är Sofie ordentligt döpt. Äntligen, hon är ju snart ett år. Men en massa saker och händelser har gjort att det inte passat in förrän nu. Prästen skämtade med oss och sa att han var tvungen att styrketräna lite för att orka hålla i henne under ceremonin. Jag är inte särskilt kyrklig eller ens troende själv men Nils önskade att vi skulle döpa våra döttrar och då fick det bli så. Dopet ägde rum i den fina gårdskyrkan i Svannäs (som Nils farbror har uppfört) och sen blev det tårta och fika nere vid timmerlogen. Tack till alla som kom och var med oss denna dag!

IMG_5316 Kvällen innan gjorde jag en hejans massa smörgåstårtor, plockade jordgubbar i landet och skar upp frukt. Jag fick mycket beröm för tårtorna av gästerna så jag får ta och lägga ut receptet här så småningom. Min mamma, svärmor och även svärmors syster Karin hjälpte till att fixa jordgubbstårtor. Stort tack till dem! IMG_5336Dopfunten som min farbror Svenne har gjort.
IMG_5348Alla barn som ville hjälpte till att hälla upp dopvattnet.

IMG_5358”Nu har hon döpt!” utbrast prästen och höll upp Sofie som var glad och uppspelt när hon fick hälsa på alla i kyrkan.
P1110085Joel, Sofies och Klaras farbror, som blev gudfar/fadder denna dag spelade vackert. Skolad i bland annat klassisk gitarr som han är.

IMG_5342Vi gjorde det bästa för att  sjunga medan Sofie höll koll på prästen.
P1110098Mitt i bönen kom Klara in och gav Bosse präst några blommor.

IMG_5376Jag, Nils och Sofie.

IMG_5369 Joel spelar ett sista stycke.

One thought on “Sofies dop

Kommentarer

