Vid havet

Just nu har jag och flickorna några semesterdagar vid kusten. Min mamma har en liten mysig stuga en bit söder om Umeå, alldeles nära havet. Hon har köpt den ganska nyligen men det var hennes farfar som byggde stugan. Min mamma tillbringade mycket tid där när hon var liten och jag och mina syskon har också barndomsminnen förknippade med stället. Det känns extra kul att stugan stannar kvar i släkten!

Idag konstaterade Klara att vattnet kändes ”saltigt” och spottade och fräste när hon smakade. Vattnet var alldeles ljummet och det var härligt att känna havsbrisen och lyssna på vågor, fiskmåsar och barnskratt.
IMG_5470 Vattnet var otroligt varmt.
IMG_5473Klara ritar solar och vågor i sanden.

2 thoughts on “Vid havet

Kommentarer

