Fågeljaktspremiär

Innan älgjakten med stort Ä dragit igång har jag och Nils hunnit med en sväng på fågeljakts premiär. I år känns det lite ledsamt just med fågeljakten eftersom Dajna nu är i hundhimlen. Jag ska skriva mer om henne sedan men för tillfället har vi bara Bitzi, som är elva år gammal att jaga med. Hon är vid god vigör men det märks att hon inte har samma krafter som förr. Ändå blev både jag och Nils positivt överraskade. Bitzi presterade två fina ståndskall och Nils fick skjuta en ungtupp. Jag trodde knappt att det var sant när jag hörde hur hon började skälla och såg vilka söksvängar hon gjorde, den gamla donnan! Jaktiver det har hon verkligen och hon är så otroligt rutinerad att det är en fröjd att jaga med henne.

IMG_5500Nils.

IMG_5504

IMG_5505Här var det hon fick upp första fågeln. Typiska tjädermarker.

IMG_5513Hösten har börjat visa sig men än är den inte i sin fulla prakt.

IMG_5514Bitzi drar iväg över gräsmyren.

IMG_5515

IMG_5518IMG_0954En tupp blev det.

IMG_5520Jag bar Tikkan och Nils bar Drillingen.IMG_5507Jag försökte pigga upp stämningen lite genom att snusa Nils i nacken med min vältrimmade mustasch. Men han uppskattade den inte lika mycket som jag!

IMG_5521Denna dag var det helt omöjligt att få till ett kort på Bitzi, hon var så jaktsugen att hon aldrig höll sig stilla.

IMG_5525 IMG_5526

3 thoughts on “Fågeljaktspremiär

  1. Tråkigt att läsa att Dajna har somnat in. Det tråkigaste med att vara hundägare är att en hundliv är så mkt kortare än vårt. Många gånger hade man hoppats att de hade levt lika länge som oss, så att vi kunnat ha mera glädje av dom. Hoppas älgjakten har gått bra för Er och att jag får se lite älgjaktsbilder där du jagar =) Vi tjejer skall synas mera 😉 Ha en fin söndag!

Kommentarer

