Mer älgjakt


Det jagas på för fullt och det har börjat bra de första dagarna efter brunstuppehållet. Jag har skjutit en älg på ståndskall för Stalo, en sex-taggare, men precis den dagen hade jag så klart glömt kameran hemma. Här kommer i alla fall lite bilder från den gågna helgen!

IMG_5724

IMG_5743 Lotta och pappa på väg att hämta en älg.

IMG_5576

IMG_5755 En fin oxe som farbror Mats-Uno lockade till sig.

IMG_5773 Med sexhjuling och Canadapulka går allt!

IMG_5800 Vilda spanar vid fikaplatsen. Hon har för övrigt tagit ett preliminärt 1:a pris på jaktprov. Gissa om jag var nöjd den dagen!

IMG_5790Fredriks oxe dras över bäcken.

IMG_5704 Det mesta av löven har dalat ner till marken. Men mitt i en skogsgläntade hittade jag denna rönn som brann i oktobersolen!

IMG_5559 Tillsist en liten minnesbild på Klövkampens Koivo. Han drabbades av magomvridning och var så dålig att veterinären i Vilhelmina sade att inget fanns att göra. En tung förlust av en trevlig och duktig jakthund!

5 thoughts on “Mer älgjakt

  1. Det var tråkigt att höra om Koivo. Hans kullbror Kämpe (Atlas), som min bror Jonte Berglund äger, hänger med än. Det sköts älg på ståndskall för honom både lördag och söndag helgen som var.

  2. Tråkigt att höra om Koivo. Tarmomvridning är verkligen inget att leka med. Är så rädd att mina hundar skall råka ut för det. Väntar alltid med att mata dem tills det har gått minst två timmar efter jakten. Samma gäller det med att ge vatten. Grattis med ettan på Vilda. Det gick gött för mig också 😉 Du får kolla in min sida =) Ha en fortsatt paskaa metsästys =)

Kommentarer

