Äntligen snö!

Jag har verkligen inte varit en flitig bloggerska på sistone men det är faktiskt rätt så fullt upp med barn, jobb, hundar, träning, hus, julstök och allt annat. Vädret har i alla fall varit väldigt knepigt denna vinter. Stormarna har avlöst varandra och den 14 december var gräsmattan grön! Har aldrig varit med om det förut. Men nu har det äntligen kommit lite snö och det är så fint med rimfrost i träden och vitt på backen. Jag vill ju ha en vit jul!

IMG_5978Vi passade på att göra en riktigt stor snögubbe när det var blötsnö.

IMG_5988

Jag och Klara. Lilla Sofisen låg och sov.

IMG_5979 Klara sitter på vår roliga snöhäst som heter Tjokabanka. Hon hittar på många sådana tokiga namn just nu.

2 thoughts on “Äntligen snö!

  1. Tack! Jag är jättestolt över mina vovvar. Nu har jag bara en etta kvar för Ayla och Trym så är de både svenska o finska jaktchamp. VIlja skall startas med. Nästa höst åker jag till Norge o förhoppningsvis klipper vi ettan där med och då blir de Nordiska.
    Bloggandet ska ju inte vara ett krav….man gör det när man hinner och kan.
    Ha en härlig jul!
    Majsan//

Kommentarer

