Vinterkyla

vinterkylaEfter en period av förkylningar och sträng vinterkyla är det nu äntligen mildare väder och det märks att dagarna blir allt längre. Toppen för mig och barnen som blir rastlösa av att vara inne och elda hela dagarna. Vardagen flyter på och det är ju ett pusslande med jobb, plugg, träning och barn. Bara att klä på barnen på morgonen kan få en nog så svettig och ja, att ha småttingar är inte alltid en barnlek även om man får skratta gott flera gånger om dagen för alla deras påhitt och konster!

Jag har börjat läsa lite och det känns riktigt kul. Bara att vara på Umeå Universitet och se alla människor gjorde mig lätt snurrig. När jag skulle åka bussen ner till stan kom jag på att det var fem år sedan jag åkte buss sist. Och lite smickrad blev jag när busschauffören skulle ta betalt för en ungdomsbiljett (i och för sig var det ju kolmörkt i bussen) och när jag sa att jag var trettio och han höjde upp priset med mer än en hundring ångrade jag att jag är så förbaskat sanningsenlig…Det är i alla fall toppen för mig att plugga i Umeå för då för jag träffa mina systrar och deras familjer lite oftare.

Bloggandet får tyvärr stå åt sidan för mer viktiga saker, och jag börjar dessutom mer och mer känna mig skeptiskt mot allt detta facebookande, twittrande, bloggande och telefonande. Vissa personer i bekantskapskretsen gör inte annat än sitter vid sina telefoner och ibland kan jag inte begripa hur människor hinner med att göra allt som de skriver om i sina facebook-inlägg. Låt vara att dessa sociala medier är en del av vår tid men det känns som ändå som om vi kanske glömmer bort lite att leva i nuet om man hela tiden måste fota, instagramma, twittra eller uppdatera. Jag som bloggar och jag tycker att Wordfeud är hejdlöst roligt kanske inte ska säga något men…ibland är det skönt att bara vara! 

2 thoughts on “Vinterkyla

  1. Hoppas jag också får möjligheten att åka på ungdomsbiljett när jag är 30 år! 🙂

    Du har så rätt i det du skriver om att vi lever i en värld där de sociala medierna äter upp mer och mer av vår tid. Det är skrämmande när man börjar tänka efter. Jag försöker ta någon period då och då där jag är helt utan internetuppkoppling och det är så himla skönt och avkopplande!

    Ha en bra helg och tack för en trevlig blogg!

  2. Då Hildestormen tog strömmen vår i två och en halv dag, spelade sonen och jag spel, efter spel efter spel. Vi hade så mysigt med tända ljus ♥ Sa till sonen att det på almanackan borde finnas en ström, inter- och mobilnet lös dag så att familjer umgick mera. Som tur är har sonen varken internet uppkoppling eller en modern telefon med uppkoppling, så vi har inte det problem hemma och inte jag heller, bara en gammal pc. Men nog tycker jag det är trevligt att dela med mig om mina jakt- & uteupplevelser, men familjen går först (= Ha en fin helg!

Kommentarer

