”Pimpa”

Ett av Klaras favoritgöra numera är att ”pimpa” eller pimpla som det heter på ren svenska. Sist lät det rätt så kul då Klara förklarade att ”gamm-stor fisken kan hugg när som helst!” när jag frågade om hon inte ville fika. Fast när jag påpekade att hon var en riktigt storfiskare blev hon jättearg och sa att hon inte var någon fiskare utan en ballerina…Sofie tycker mest om att leka med isskopan så hon får ett eget hål att härja med. Blöt blir hon med det kan inte hjälpas! Och när fisken kommer upp är den väldigt intressant när den ligger och sprattlar. Men jag brukar vara rätt snabb att bryta nacken av fiskarna, så de inte behöver ligga och gapa efter syre längre än nödvändigt.

Klara håller stenhårt i spöet och så ropar hon när hon fått napp. Helt otroligt ändå att inte fiskespöet och alltihop åker ner i hålet men hon fixar det. Själv älskar jag att fiska och så länge det nappar spelar det ingen roll vad det är för väder. Men visst är det lite extra om solen lyser och det är öring eller röding man kan få på kroken.

IMG_6183Fisket var bra, till Klaras lycka.

mollyVåra ”nya” hund Molly hänger med. Det är för mycket älg i markerna för att vi ska tordas ha någon av jämthundarna med oss.

IMG_6195Dagens fångst blev en god middag.

9 thoughts on “”Pimpa”

  1. Fina fiskar minsann och jag vet hur blött det brukar bli med de små storfiskarna men det är det värt! 🙂 Jag blev nyfiken på den nya hunden också, berätta mer! 🙂 Ha en toppenbra vecka!

  2. Fina fiskar! Även jag älskar att fiska ♡ Synd att du avbokade tjej helgen för det hade vore kul att få träffa dig life nån gång =) Hoppas du inte avbokade p.g.a. mina svar/inlägg 😉 Säger som Mona, nyfiken på Molly. Förmodar att det är en Kolgårdens =) Ha en fortsatt fin vecka!

    • Som jag skrev i mejlet är det stor brist på sjuksköterskor i sommar och jag ska jobba den aktuella helgen. Men är min avbokning ok? Du skrev att du skulle kolla med de två andra kvinnorna att det var det men jag har inte fått något svar. Jag hade gärna kommit och tycker att ni gör det så bra som anordnar en sådan helg för tjejer! Vad du menar med svar/inlägg förstår jag inte riktigt…har bara läst trevliga kommentarer av dig men du får gärna förklara så jag förstår vad du menar? Ska skriva ett inlägg om Molly när jag hinner, men visst är det från Kolgårdens 🙂

  3. Inga dåliga middagar ni fiskade upp.
    Läste Mirandas inlägg, ja det hade varit kul o träffa dig. Jag kommer till den helgen men hoppas inte valparna föds så det blir leverans just då…..men ännu inga tecken på löp tyvärr

    • Ja, röding är fantastiskt gott 🙂 Vad kul att du ska till tjejhelgen! Jag hade så gärna träffat er men jag hoppas att det blir fler år. Det är alltid roligt att möta andra som brinner för friluftsliv, hundar och jakt! Hoppas hundarna löper snart så att det inte blir leverans precis då du ska upp 🙂

Kommentarer

