Jaktbilder

Nu har senaste numret av Jaktjournalen kommit där reportaget om ”Klövkamparnas rike” finns med. Ni som har läst det kan nog ana att det var en rätt speciell jaktdag där jag hade turen (tack grannlaget Fäboberg) att skjuta en älg. Reportern Calle Bredberg tog en hel del bilder när han var hos oss och har  skickat några av dem dem till mig. Han skrev att det var okej att jag lade ut dem här och jag tänkte att det kunde vara kul för er att se. Men bilderna som är med i tidningen lägger jag tyvärr inte ut. För att se dem får ni lov att köpa en tidning och läsa reportaget i sin helhet.

nastansjo_4461Sambandscentralen beredd! Lotta är en riktig tuffing i skogen och jag måste ju bara få tala om att början av februari blev jag stolt moster till två tvillinggrabbar!

nastansjo_4625Två kalvar som Nils sköt för Klövkampens Stalo dras fram.

nastansjo_5094Passdragning, alltid lika spännande!

nastansjo_4748Det är viktigt att ha bra vind!

nastansjo_5037Klövkampens Koivo som tråkigt nog drabbades av magomvridning och var tvungen att avlivas senare under hösten. Han var en fantastisk jakthund.

nastansjo_4839Lättsamt läge, så ska det vara när hunden gör sitt.

nastansjo_4963Älgen ska tas ur.

nastansjo_4921Koivo slickar runt kulhålet.

nastansjo_4694Jag och Vilda. Vi trivs bra tillsammans i skogen! En liten miss i tidningen var att det stod att Vilda är färdig dubbelchampion -det stämmer inte! Men vem vet, hon kanske kan bli i framtiden.

nastansjo_4641Pappa kör sexhjulingen.

Foton: Calle Bredberg

4 thoughts on “Jaktbilder

  1. Jättefina bilder! Av reportaget att döma verkar ni ha ett väldigt trivsamt jaktlag! 🙂 Grattis också till tvillingmosterskapet! Jag delar gärna med mig av tips om sådana behövs! 🙂

  2. Jätte fina bilder!! Tråkigt att höra om koivo, vi har en kullsyster hemma klövkampens Kia som funkar riktigt bra i skogen 🙂 även min hund klövkampens passa börjar gå bättre och bättre 🙂

Kommentarer

