Lite bilder från påsken

Vi hade en lugn påsk på hemmaplan. Jag ska vara ärlig att säga att vi nog önskade oss ett annat slags firande men eftersom jag jobbade halva påskhelgen och det var fullt upp med valparna så hade vi inte så många andra alternativ.

IMG_6285På kvällen på långfredagen började hundarna skälla. Vi vet exakt när det är något på åteln eftersom man hör på hundarnas skall när de ser något vilt djur. Rävjakten är avslutad i Västerbotten för i år men när vi fick se vad som var på åteln nickade vi åt varandra. Ett välriktat skott av Nils och denna rävs lidande var slut. Det var till att bränna upp den.

IMG_6250Ägg har jag och barnen målat så det stått härliga till.

IMG_6281Det var fint före och snön bar överallt.

IMG_6287Vi var inte upp till fjälls något men med denna molnformation kunde jag för en stund inbilla mig att vi var det.

IMG_6296 Och den första Tussilagon fick vi i alla fall se! Som en liten gyllene sol på marken och alltid lika välkommen!

2 thoughts on “Lite bilder från påsken

  1. Jag har också jobbat hela påsk och jobbar även nu i helgen. Hade dock turen att ha fint väder de dagarna jag hade ledigt ♥ Tur att Ni tog bort skabbräven. Ni vet väl att alla rävar Ni inte tar reda på skinnet på, skall brännas, detta för att inte sprida sjukdomarna vidare. Ha en fortsatt fin söndag!

Kommentarer

