På jakt med Lotta och Leif

”Det här med att jaga det är ju en hobby, va. Det är inte som att plocka svamp eller fågelskåda eller sådär utan det får ju konsekvenser. Enkelt uttryckt går det ut på att döda djur. Och det får konsekvenser för dem och för dig. Det kommer att förändra dig. Det gör att du blir en annan i huvudet, där du bor.” Leif GW Persson

Ni har väl inte missat SVT:s program ”På jakt med Lotta och Leif”. För i sådana fall har ni missat något riktigt bra! Det är så bra att jag tror att det är något bland det bästa jag sett som handlar om jakt på tv, trots att jag hittills inte sett ett enda ståndskall i serien (det kanske kommer, vem vet).
Det är sådana här program som kan ge personer som inte jagar en liten förståelse vad det handlar om. Programserien består av tio avsnitt på vardera femton minuter. Lotta Lundgren, en rikskänd matjournalist tittar på en platsförpackning med bleka kotletter och känner att hon vill komma närmare maten. Hon bestämmer sig för att ta jägarexamen och tar hjälp av Leif GW Persson, som har jagat i över sextio år. Det blir en spännande, lärorik och rolig resa som alla borde ta del av! De första fyra avsnittet finns på SVT -flow så ta er en titt genom att klicka här: På jakt med Lotta och Leif.

lotta_leif992                                                                                                               Bild: svt.se

3 thoughts on “På jakt med Lotta och Leif

  1. Kan bara hålla med ett mycket bra program, synd att det är så korta avsnitt men bättre en ingenting. Rätt så skönt att se ett jaktprogram där inte det fallar villt hela tiden. Gilar det även om inte någ Finnspets varit med en.

  2. Har sett det första avsnittet och det var underhållande. Vet ej varför jag missat övriga. Har du förresten läst hennes kokbok (tio lektioner om mat, tror jag den heter)? Den var riktigt riktigt bra! Jag är inte ens särskilt intresserad av matlagning, men sträckläste boken en kväll. Hon är grymt bra! Den där Leif vet jag inte vad ska säga om, men har han ju sina sidor det måste jag erkänna!

  3. Leif är definitivt inte min favorit, men jag skall kolla in programmet då tiden räcker till. Flow vet jag inte var det är, men misstänker att det är nåt med uppkoppling, som tyvärr inte fungerar i Högland, så det är bara att lägga ned. Hoppas du har hittat ägare till kattungarna =) Ha en fortsatt fin vecka =)

Kommentarer

