Maries Matjesröra

Så här lagom till Midsommar bjuder jag på ett recept som jag fått av en av mina fantastiska arbetskamrater. Röran är väldigt god och passar lika utmärkt till kokt nypotatis som på tunnbrödsmackan!

IMG_6611Maries Matjesröra
1 burk matjesill
2 dl purjolök
4 hårdkokta ägg
2 msk dill
2 msk gräslök
1 1/2 dl vispad grädde
2 msk crémefraiche
2 msk senap

Finhacka sill, purjolök och ägg. Blanda den vispade grädden med crémefraiche och senap, tillsätt dill och gräslök. Rör sedan ihop alltsammans -klart! Låt gärna stå ett par timmar innan servering, röran kan med fördel göras kvällen innan den ska avnjutas.

5 thoughts on “Maries Matjesröra

  1. Har receptet och den är supergod! Jag bruka fördela röran över Rallar Halvor och gör som en tårta av det. Sen får det stå och gosa till sig. Supergott! Önskar dig och de dina en underbar midsommar! Själv jobbar jag ♥

Kommentarer

