Utställning i Junsele

Det känns som om jag ligger lite efter i uppdateringen här på bloggen men vi har i alla fall hunnit vara på utställning i Junsele den 3/8. Vi ställde ut Pia-Pia (Gusjöns Kruta) och Vilda. Både fick bedömningen excellent och Vilda blev 4:e bästa tik, trots att hon var loj och ville inte visa sig från sin bästa sida i den starka värmen. När det gäller utställning så brukar vi resonera som så att man har samma hund med sig hem som när man åker dit. Det är det jaktliga och mentala samt att de är friska som är det viktigaste hos våra hundar. Men det är ju en extra bonus och kul så klart om de är fina, ser ut och rör sig som en jämthund ska göra. Det var ett rent nöje att se hur många fina tikar det fanns i jaktklassen.

Det en välordnad och trevlig utställning och vi träffade många hundmänniskor och bekanta. På startkortet vann jag dessutom två dagars kalvjakt på Homlens marker utanför Junsele. Det ska bli väldigt roligt och spännande att testa att jaga på nya marker.

DSC_0310
Jag och Pia är tredje ekipaget från vänster.

DSC_0311Jag och Pia

One thought on “Utställning i Junsele

  1. Det var väl bra jobbat av er? Jag kämpar ju för att få Tryms sista CK. Senast fick han excellent men flög ut när domaren sorterade alla 10 excellent. Tufft! Nåja , vi ska iväg den 14 sep till Eskilstuna där bl a valpen Vilda (kull 2) ska gå sin första utställning och jag åker dit för att kolla henne.

Kommentarer

