Vardagspusslet

För tillfället gör jag praktik och det är väldigt lärorikt och roligt. Även fast jag har två barn själv känns framförallt barnhälsovårdsarbetet nytt för mig. Det är ett stort, viktigt och intressant område. Men det är inte lätt alltid att få vardagpusslet att gå ihop med barn, hundar, renovering, praktik, plugg och träning. Dessutom har barnen varit sjuka mycket senaste tiden. Sofie har till och med haft lunginflammation men tack och lov mår hon bra nu.  Det är svårt att få med allting som hinner hända mellan gångerna jag skriver på bloggen men här är lite bilder från idag.

IMG_7150 (2)
Klövkampens Vilda. Hon är otroligt lugn och fin och men har ändå så mycket jaktlust i skogen! Jag hade anmält henne på två jaktprov i höstas men efter pappas bortgång så hade jag varken tid eller lust. Men det blir nya tag till kommande säsong.

IMG_7148
Barnen får sitta nerbäddade i vagnen när deras små ben tröttnat.

IMG_7156
Börknäs Mella. En av våra två livliga finskspetsar.

sara
En bild på mig, bländad av det starka solljuset och snön.

IMG_7169
I morse sköt Nils en räv på åteln och naturligtvis ville barnen se på den. Jag tycker att rävarna är väldigt fina men det är en viktig viltvårdsåtgärd att hålla nere rävstammen.

IMG_7165
Mella och Vilda.

IMG_4466
Efter den senaste tidens blåst och tö var det riktigt härligt med sol och minusgrader.

2 thoughts on “Vardagspusslet

  1. Hej Anna – Sara.Din Vilda är otroligt lik en jämte som vi köpte av din pappa i Maj 1990.Så mörk å vacker.

Kommentarer

