Sommaren är kort

Ja, denna sommar stämmer det verkligen! Jag vet inte riktigt vart den tog vägen. Jordgubbarna har precis mognat och redan nu på fredag drar björnjakten igång. Själv ser jag mest framemot fågeljakts premiären och älgjakten.

Även om det äntligen kommit lite värme börjar löven gulna här och var och renfanan står i blom, ett säkert tecken att sommaren är över. Vi har haft det bra, det har varit perfekt arbetsväder och det är nog det vi mest har sysslat med denna sommar. Fast visst har vi haft fina sommarkvällar i båten och hittat på lite av varje också. Barnen älskar att fiska så det är ett roligt och trevligt sätt att vara ute tillsammans på.

Stort tack till alla som hört av sig och undrat vart jag tagit vägen. Det värmer, trots att jag skriver så sällan. Här är i alla fall några bilder från när vi tränar våra hundar.

IMG_7330
Gusjöns Kruta, Klövkampens Tilly och Klövkampens Vilda var de hundar som åkte med denna gång.
IMG_7346
Fin kväll och stilla på sjön.

IMG_7341

Hundarna kämpar på bra. Vi låter dem inte simma lika långa sträckor som ifjol, då det är rätt så kallt i vattnet.

IMG_7333
Vilda.
IMG_7338
Tilly, som jag ärvt efter pappa.
IMG_73491
Nils skojade samtidigt som vi försökte få till ett kort och jag kunde inte hålla mig för skratt. Har sett att jag har alldeles för få bilder i bloggen där jag skrattar!

2 thoughts on “Sommaren är kort

  1. Sommaren har nog varit kortare hos dig än här nere i Skåne, men jag håller med, den har känts otroligt kort i år. Härliga bilder du postat! Det suger alltid i hjärtat av längtan till fjällen när jag kikar in på din blogg. Det kommer kanske igen någon dag. Hoppas hösten din blir bra och god jaktlycka önskar jag dig!

Kommentarer

